Uczniowie klasy trzeciej obecnie kontynuują edukację ekonomiczną z projektem „Od grosika do złotówki", który rozpoczęli w grudniu 2018 roku. Realizacja projektu trwa przez 10 miesięcy (klasa druga: grudzień, styczeń-czerwiec, klasa trzecia: wrzesień-grudzień). Uczniowie odbywają podróż z przewodnikiem Grosikiem po Galaktyce Finanse i Galaktyce Oszczędzanie, w czasie której zdobywają określone w danym miesiącu umiejętności. Każdy z uczniów prowadzi „Dzienniki podróży", w których dokumentuje realizację poszczególnych zadań.

Tematyka projektu koncentruje się wokół podstawowych pojęć dotyczących finansów i przedsiębiorczości (pieniądze, zarabianie, racjonalne wydawanie pieniędzy, oszczędzanie, inwestowanie). Dotyczy także szeroko pojętego bezpieczeństwa, trafnego przewidywania i sposobów unikania różnych ryzyk związanych z niewłaściwym gospodarowaniem własnych oszczędności. Działania podejmowane w ramach projektu mają na celu rozbudzenie ciekawości poznawczej uczniów oraz kształtowanie przez nich praktycznych umiejętności w miłej, opartej na zabawie atmosferze. Dzieci wykonują zadania o różnym stopniu trudności, a w efekcie rozwijają samodzielność w podejmowaniu decyzji wpływających na ich finanse i bezpieczeństwo, umacniają wiarę we własne siły i możliwości. Wdrażanie programu jest również podstawą do wspólnych działań rodziców i nauczycieli w trosce o bezpieczeństwo i rozwój edukacji finansowej dziecka.

W bieżącym roku szkolnym do czerwca 2020 r. edukację ekonomiczną zainteresowani uczniowie realizują również podczas zajęć innowacji „Oszczędzanie od grosika do złotówki" – ekonomia dla najmłodszych. Spotkania odbywają się raz w tygodniu i polegają na poszerzaniu wiedzy i rozumieniu podstawowych pojęć ekonomicznych. Jednym z zadań zrealizowanym w ramach niniejszej innowacji była wizyta w Oddziale Narodowego Banku Polskiego w Kielcach i rozmowy dzieci na temat gospodarowania pieniądzem w naszym kraju. Uczniowie spotkali się z pracownikiem banku - panem Łukaszem Pastuszyńskim, który w ciekawy sposób przybliżył dzieje złotego w Polsce. Zachętą do dyskusji były nagrody niespodzianki za trafne odpowiedzi dzieci. Z podobną wizytą udamy się jeszcze w maju przyszłego roku na spotkanie podczas dni otwartych NBP.

E.S.

EDUKACJA EKONOMICZNA OD NAJMŁODSZYCH LATEDUKACJA EKONOMICZNA OD NAJMŁODSZYCH LATEDUKACJA EKONOMICZNA OD NAJMŁODSZYCH LATEDUKACJA EKONOMICZNA OD NAJMŁODSZYCH LAT

EDUKACJA EKONOMICZNA OD NAJMŁODSZYCH LATEDUKACJA EKONOMICZNA OD NAJMŁODSZYCH LATEDUKACJA EKONOMICZNA OD NAJMŁODSZYCH LAT