Dobra praktyka to działanie, które zawiera w sobie pewien potencjał innowacji, a jednocześnie jest trwałe i powtarzalne. Jest to punkt odniesienia dla rozwijania i wzmacniania dziecięcych talentów i zainteresowań. W klasach drugich „a" i „b" kontynuowana jest działalność innowacyjna. Wychowawczynie klas drugich proponują uczniom zadania z innowacji pedagogicznej „Kreatywny uczeń" , by w ten sposób rozwijać u nich samodzielność, kreatywność i innowacyjność.

Ważne jest, aby uczniowie doświadczali czegoś nowego, eksperymentowali, używali twórczego myślenia i wyobraźni do tworzenia rzeczy nowych, pomysłowych i niespotykanych – takie jest główne założenie innowacji pedagogicznej, a jednocześnie dobrej praktyki „Kreatywny uczeń".

Efekty prac innowacyjnych w II semestrze to:

- „Wielkanocne niespodzianki" - wykonanie ozdób, stroików wielkanocnych wspólnie z rodzicami,

- „Wiosenne kwiaty"- malowanie palcem farbami i malowanie patyczkami kosmetycznymi,

- albumy przyrodnicze,

- kodowanie obrazków i odczytywanie szyfrów - język znaków i symboli,

- prezentacja dziecięcych umiejętności i zainteresowań,

- Wielkie Czytanie – absolwenci naszej szkoły czytali dla drugoklasistów i wspominali swoje lata nauki, gdy sami uczyli się w klasach I-III,

- „Ogrody pełne matematyki" - zabawy dydaktyczne - wykorzystywanie naturalnych sytuacji i materiałów przyrodniczych do nauki matematyki.

Wszystkie dzieci wzorowo wywiązują się ze swoich zadań. Rozwijanie motywacji, pomysłowości i kreatywności nie jest trudne, gdy dzieci uczą się w grupie, wzajemnie inspirują, uczą odpowiedzialności i samoorganizacji.

Dziękujemy rodzicom za współpracę, zaangażowanie, wyrozumiałość i cierpliwość we wspieraniu swoich pociech w czasie nauki.

Justyna Kasza

Renata Wolańska

Dobra praktyka w klasach drugichDobra praktyka w klasach drugichDobra praktyka w klasach drugichDobra praktyka w klasach drugich

Dobra praktyka w klasach drugichDobra praktyka w klasach drugichDobra praktyka w klasach drugichDobra praktyka w klasach drugich