Godło Polski

Publiczna Szkoła Podstawowa
im. Jana Pawła II w Zbludowicach

Biuletyn Informacji Publicznej Zespołu Placówek Oświatowych w Zbludowicach
Librus
Budynek szkoły z drona w Zbludowicach
Budynek szkoły w Zbludowicach
Klasa szkolona
Zdjęcia powstańców Warszawskich
previous arrow
next arrow
PlayPause

Zakończenie roku szkolnego to ważny moment w życiu każdego dziecka i każdej szkoły. Przed uczniem zamykają się drzwi jednej klasy - otwierają następnej, a także podsumowuje się wyniki całorocznej pracy. Trzecioklasiści kończą I etap edukacyjny nazywany edukacją wczesnoszkolną, a wchodzą na poziom tzw. II etapu edukacyjnego. Uczeń sam sporządza bilans odniesionych sukcesów czy też porażek.
Wraz z końcem roku szkolnego, w obu klasach trzecich, zakończono realizacje projektów edukacyjnych dających uczniom lepsze szanse na wszechstronny rozwój.


Oto najważniejsze z nich:
 Ogólnopolski program „Uczymy dzieci programować”, którego głównym celem było wprowadzanie elementów kodowania i robotyki do zajęć dydaktycznych edukacji wczesnoszkolnej oraz nauka przez zabawę.
Uczniowie zrealizowali wiele tematów uwzględniających wykorzystanie TiK, jak np.:
- Zakodowane baśnie i bajki
- Czekamy na wiosnę
- Wiosenne powroty
- Zakodowany ekolog
- Kochamy Polskę
Z programem „Uczymy dzieci programować” nauka podstaw programowania była dla dzieci wartościową, wszechstronnie rozwijającą lekcją i świetną zabawą.
 Ogólnopolski program Uniwersytet Dzieci w klasie
Uniwersytet dzieci to inicjatywa edukacyjna kierowana przez Fundację Uniwersytet Dzieci. Fundacja działa non-profit na rzecz pozytywnej zmiany edukacji. Realizowano nowoczesny program edukacyjny oparty na dziecięcej ciekawości i pasji. Jego misją było rozwijanie potencjału twórczego i intelektualnego dzieci, aby mogły one w pełni korzystać ze swoich talentów, zrozumieć świat i skutecznie w nim działać.
W ramach projektu „Uniwersytet dzieci w klasie ”zrealizowano ciekawe zajęcia przygotowane przez naukowców i ekspertów, np. „Jaka jest największa liczba na świecie?”, „Jakie przygody spotykają bohaterów komiksów?”, „Jak z trójkątów zaprojektować strój sportowy?” czy „Skąd się biorą łzy?”.
Zajęcia były prowadzone metodą Pytań i Doświadczeń, a ich najważniejszym założeniem było rozbudzanie u dzieci ciekawości, która potęgowała chęć poznawania inspirującego świata nauki i odkrywania własnych pasji.
Gratulujemy trzecioklasistom udziału w nadobowiązkowych zadaniach, mamy nadzieję, że zdobytą wiedzę i umiejętności efektywnie wykorzystają w klasie czwartej.

Justyna Kasza
Renata Wolańska

20211006113944
20220620084208
2Mistrzowie-planowaniaCertyfikat20212022
logo-udp
uniwersytetdzieci-1