Współczesna szkoła to nie tylko miejsce nauki, ale także przestrzeń, w której uczniowie uczą się otwartości, dialogu i współpracy ponad granicami. Jednym z narzędzi, które pozwalają na to w wyjątkowy sposób, jest eTwinning – europejska platforma współpracy szkół. Umożliwia ona nauczycielom i uczniom realizowanie wspólnych projektów edukacyjnych z rówieśnikami z całej Europy. Dzięki eTwinning uczniowie doskonalą język angielski, rozwijają umiejętności cyfrowe i komunikacyjne, a także zdobywają wiedzę o kulturach innych krajów – w praktyczny, angażujący i twórczy sposób.
6 maja uczniowie klasy 4b oraz 6A wzięli udział w wideokonferencji z uczniami i nauczycielami z rumuńskiej szkoły. Spotkanie zostało zorganizowane w ramach projektu eTwinning “Explorers of Diversity”. Podczas wideokonferencji uczniowie wzięli udział w turnieju KAHOOT, do którego samodzielnie przygotowali pytania. Rumuni testowali naszą wiedzę na temat ich państwa, zaś polskie dzieci przygotowały pytania o swojej ojczyźnie.
26 lutego uczniowie klasy 4B oraz 5B wzięli udział w spotkaniu online z uczniami z litewskiej szkoły. Wideokonferencja odbyła się na platformie Zoom w ramach projektu współpracy międzynarodowej “Explorers of Diversity” - program eTwinning. Podczas spotkania uczniowie mogli zastosować język angielski w praktyce i wykazać się zdobytymi do tej pory umiejętnościami. Dzieci z obu szkół zaprezentowały siebie, opowiedziały o swoich zainteresowaniach oraz zadawały pytania swoim rówieśnikom z zagranicy.
Uczestnicy projektu “Explorers of Diversity” z 15 państw partnerskich, comiesięcznie wykonują zadania, a ich rezultaty umieszczają na platformie twinspace. Ostatnim zadaniem uczniów było wykonanie kalendarza na rok 2025 za pomocą aplikacji Canva. Każda szkoła partnerska przygotowała jedną stronę, na której oprócz zdjęcia grupy, znajdują się także oczekiwania dzieci na rok 2025 wyrażone w postaci ilustracji lub napisów.
Od września uczniowie klasy 4B oraz 6A biorą udział w programie współpracy międzynarodowej - eTwinning. Projekt został zainicjowany przez naszą szkołę przy współpracy z turecką szkoła ManavpinarI Primary School, która była naszym partnerem w Programie Erasmus+. W całym przedsięwzięciu uczestniczą uczniowie i nauczyciele z 15 szkół z różnych państw: Polski, Turcji, Gruzji, Rumunii, Portugalii, Hiszpanii, Chorwacji, Jordanii, Norwegii, Grecji, Węgier, Litwy oraz Łotwy. Uczniowie uczestniczą w zajęciach dodatkowych podczas, których za pomocą narzędzi internetowych wspólnie z partnerami pracują nad wykonaniem kolejnych zadań. Do tej pory udało się nam stworzyć:
Uczestnicy projektu “Unity in Diversity” współfinansowanego przez Unią Europejską przez 10 miesięcy pracowali nad utworzeniem księgi, mającej na celu zaprezentowanie różnic i podobieństw państw partnerskich. Kodeks został podzielony na 10 rozdziałów, gdyż ma odzwierciedlenie w różnych sferach naszego życia: