ORGANIZACJA ZAJĘĆ LOGOPEDYCZNYCH:
• Grupowe zajęcia logopedyczne
– zajęcia z całą grupą w oddziale „zerowym”, prowadzone wg harmonogramu „Programu logopedycznych zajęć grupowych”.
Głównym założeniem programu jest profilaktyka – podnoszenie poziomu sprawności narządów artykulacyjnych , ćwiczenia oddechowo-fonacyjne, słuchowe, językowe, rytmiczne, ćwiczenia artykulacyjne z głoskami syczącymi [s, z, c, dz], szumiącymi [sz, ż, cz, dż], głoskami [l, r], głoskami dźwięcznymi i bezdźwięcznymi.
• Zajęcia logopedyczne w małych grupach
- zajęcia w małych grupach (2-4 osobowych) prowadzone z dziećmi zakwalifikowanymi na podstawie orzeczenia / opinii PPP/ badania logopedycznego.
Głównym celem zajęć logopedycznych jest korygowanie wady wymowy/ zaburzenia mowy.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu (w wyznaczonym dniu, godzinie). Dzieci przynoszą na zajęcia zeszyt, do którego wklejane są zalecenia i ćwiczenia do pracy w domu. Sukcesem terapii logopedycznej są codzienne, systematyczne ćwiczenia, utrwalające korygowane głoski. Wykorzystujmy codzienne sytuacje do utrwalania słówek, zdań, wierszyków. Dbajmy również o własną wymowę - zdarza się, że dorośli mówią zbyt szybko i niewyraźnie. Postarajmy się dawać dobry przykład, gdyż dzieci uczą się przez naśladowanie.
Logopeda Anna Musiał
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE odbywają się w dniach:
KONSULTACJE LOGOPEDYCZNE
(godziny dostępności nauczyciela na konsultacje dla dzieci i rodziców)
• Piątki w godz. 13.00 – 14.00
ORGANIZACJA ZAJĘĆ LOGOEPYCZNYCH:
GODZINY PRACY PSYCHOLOGA SZKOLNEGO
Katarzyna Nowak
Poniedziałek 08.00 - 11.50
Wtorek 08.00 - 12.20
Czwartek 08.00 - 10.20
Piątek 08.00 - 14.30
GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO
Anna Majsak
Poniedziałek 13.30 - 16.30
Wtorek 7.00 - 10.55
Środa 7.00 - 10.55, 11.40 - 12.45, 14.30 - 16.30
Czwartek 12.35 - 16.40
Piątek 07.00 - 11.00
GODZINY PRACY LOGOPEDY
Anna Musiał
Poniedziałek 12.15 - 15.15
Czwartek 11.15 - 14.15
Piątek 08.00 - 13.00/14.00
6 marca we wszystkich krajach europejskich obchodzony jest jako „Dzień Logopedy”. Celem tego dnia jest rozpowszechnianie wiedzy logopedycznej, dotyczącej profilaktyki i terapii dzieci i dorosłych. W naszej szkole prowadzimy terapię w formie grupowej i indywidualnej. Dzieci z oddziału przedszkolnego i „zerowego” ćwiczą na grupowych zajęciach logopedycznych. Celem tych zajęć jest usprawnienie aparatu artykulacyjnego dzieci poprzez liczne ćwiczenia warg, języka, żuchwy, ćwiczenia oddechowe, fonacyjne służące wydłużaniu fazy wydechowej, kształcenie wśród dzieci umiejętności wypowiadania się, kształcenie prawidłowej artykulacji głosek. Z okazji Dnia Logopedy przedszkolaki przypomniały sobie, jaka jest rola logopedy w szkole i przedszkolu, ćwiczyły swoje buzie i własnoręcznie tworzyły pomoce do ćwiczeń oddechowych, ćwiczenia mięśnia ust oraz pionizacji języka.
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
Poniedziałki 8.00 - 14.00
Piątki 8.00 - 14.00
KONSULTACJE LOGOPEDYCZNE
(godziny dostępności nauczyciela na konsultacje dla dzieci i rodziców)
1. i 3. poniedziałek miesiąca w godz. 10.55 – 11.40
Dzień dobry, witam Wszystkich w świątecznym nastroju i zachęcam do ćwiczeń logopedycznych. Posłuchajcie (lub przeczytajcie) opowiadanie i ćwiczcie języki, wargi, policzki i oddech.
1. Wielkanoc pana Języczka
Zbliża się Wielkanoc. Pan Języczek postanowił dokładnie posprzątać swoje mieszkanie. Najpierw pomalował ściany [ „myjemy” językiem policzki – wewnątrz buzi], potem odkurzył sufit [sięgamy czubkiem języka do podniebienia przy otwartej buzi], a następnie wyszorował podłogę [myjemy dół buzi].