Godło Polski

Publiczna Szkoła Podstawowa
im. Jana Pawła II w Zbludowicach

Biuletyn Informacji Publicznej Zespołu Placówek Oświatowych w Zbludowicach
Librus
Akademia przyszłości
Budynek szkoły z drona w Zbludowicach
Budynek szkoły w Zbludowicach
Klasa szkolona
Zdjęcia powstańców Warszawskich
previous arrow
next arrow
PlayPause

Rozwijanie motywacji, pomysłowości i kreatywności nie jest trudne, gdy dzieci uczą się w grupie, wtedy mogą się wzajemnie inspirować, uczyć odpowiedzialności i samoorganizacji. W klasach drugich „a” i „b” realizowane są nie tylko zagadnienia z podstawy programowej, ale również uczniowie przystępują do różnych przedsięwzięć i projektów ogólnopolskich. W dalszym ciągu kontynuowana jest też działalność innowacyjna- „Kreatywny uczeń”.


1. „Od grosika do złotówki” to nowy projekt realizowany w tym roku szkolnym przez klasy drugie. Działania podejmowane w ramach programu „Od grosika do złotówki” mają na celu rozbudzenie ciekawości poznawczej uczniów oraz kształtowanie przez nich praktycznych umiejętności. Dzieci wykonują zadania o różnym stopniu trudności, a w efekcie rozwijają samodzielność w podejmowaniu decyzji wpływających na ich finanse i bezpieczeństwo, umacniają wiarę we własne siły i możliwości. Realizacja projektu trwa 10 miesięcy (klasa druga: grudzień, styczeń-czerwiec, klasa trzecia: wrzesień-grudzień). Każdy uczeń ma „Dziennik podróży”, w których dokumentuje realizację poszczególnych zadań.
2. Głównym założeniem innowacji pedagogicznej „Kreatywny uczeń” jest tworzenia rzeczy nowych, pomysłowych, niespotykanych, rozwijających kreatywne myślenie i twórczą wyobraźnię.
Efekty prac innowacyjnych w tym roku szkolnym to między innymi:
- Wielkie Czytanie – absolwenci naszej szkoły czytali dla najmłodszych- „W świecie książek”.
- Zabawy z magnesem.
- Ogrody pełne matematyki” -zabawy dydaktyczne z wykorzystywaniem naturalnych sytuacji i materiałów przyrodniczych do nauki matematyki.
- „Wielkanocne niespodzianki” - warsztaty plastyczne z Zakładzie Aktywności Zawodowej
w Szczaworyżu.
- Wiosna –wyrażanie za pomocą różnych technik plastycznych zmian zaobserwowanych
w przyrodzie wraz z nadejściem wiosny.
- „Dmuchawce”- malowanie palcem farbami.
- „Mam talent”- prezentacja dziecięcych umiejętności i zainteresowań.
- Pierwsze wiosenne kwiaty- malowanie patyczkami kosmetycznymi.
- Kodowanie obrazków i odczytywanie szyfrów. Język znaków i symboli.
Wszystkie dzieci wzorowo wywiązują się ze swoich zadań.
Dziękujemy rodzicom za współpracę, zaangażowanie, wyrozumiałość i cierpliwość we wspieraniu swoich pociech w czasie nauki.

Renata Wolańska
Justyna Kasza

1
2
3
4
5
6
7
8