10 maja 2025r. uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Zbludowicach, należący do grup ekologicznych z klas: II a, II b, III a, III b, IV b, VI a i VI b pod opieką p. Justyny Kawacz- Piątek, p. Moniki Czai, p. Renaty Piwowarczyk i p. Justyny Kaszy w ramach projektu Akademia Przyszłości, wzięli udział w wyjątkowej wycieczce do Ogrodu Zoologicznego w Krakowie.
Grupa: 1
W ramach zajęć ekologicznych z projektu pt. „Akademia Przyszłości” grupa uczniów z klas drugich 9 maja 2025r. uczestniczyła w zajęciach terenowych „Mikrokosmos drzewnej kory”. Celem zajęć była obserwacja i zgłębianie wiedzy na temat tajemniczego życia organizmów ukrytego na pniach drzew, rozpoznawanie w swoim otoczeniu popularnych gatunków roślin i zwierząt, poznanie i zrozumienie związków i zależności pomiędzy elementami środowiska naturalnego, obserwacja różnic w fakturze kory różnych gatunków drzew.
W naszej szkole realizowany jest program ekologiczny w ramach projektu unijnego „Akademia Przyszłości”, mający na celu zwiększenie świadomości ekologicznej uczniów oraz promowanie działań proekologicznych. W ramach zajęć uczniowie uczestniczą w warsztatach dotyczących ochrony środowiska, recyklingu oraz zrównoważonego rozwoju. Uczą się, jak dbać o planetę w codziennym życiu, poznają zasady segregacji odpadów i sposoby ograniczania zużycia plastiku oraz sposoby ponownego wykorzystania materiałów recyklingowych.
W styczniu, lutym i marcu 2025r.w ramach projektu przeprowadzono głównie zajęcia antydyskryminacyjne, mające na celu uwrażliwienie uczniów na problem dyskryminacji w życiu codziennym i zawodowym. Podczas zajęć uczniowie zapoznali się z podstawowymi pojęciami dotyczącymi dyskryminacji, tolerancji i równości. Wspólnie zastanawiali się nad różnorodnością w społeczeństwie i jej pozytywnym wpływem na relacje międzyludzkie.
grupa 3
W lutym i w marcu uczniowie klasy 4 A uczestniczyli w się zajęciach antydyskryminacyjnych, które miały na celu promowanie równości i szacunku dla wszystkich ludzi. Na zajęciach w przystępny i angażujący sposób zgłębiano tematykę dyskryminacji w różnych jej formach. Szczególne miejsce zajęło zwiększenie świadomości pojawiających się wraz ze zmianami klimatu zagrożeń ekologicznych dla różnych ludzi na świecie oraz dostępem do ciekawych miejsc przyrodniczych dla ludzi z niepełnosprawnościami.
Eksperyment: Gęstość wody i innych cieczy.
Na zajęciach związanych z gęstością wody dzieci przeprowadziły eksperyment , aby zobaczyć, jak gęstość wpływa na zachowanie wody i innych cieczy.
Eksperymenty związane z gęstością wody to świetny sposób na naukę przez zabawę.
Eksperyment: Warstwy cieczy o różnych gęstościach.
Wnioski: