Godło Polski

Publiczna Szkoła Podstawowa
im. Jana Pawła II w Zbludowicach

Biuletyn Informacji Publicznej Zespołu Placówek Oświatowych w Zbludowicach
Librus
Budynek szkoły z drona w Zbludowicach
Budynek szkoły w Zbludowicach
Klasa szkolona
Zdjęcia powstańców Warszawskich
previous arrow
next arrow
PlayPause

Template-gardening-succulent---Wykonano-za-pomoc-PosterMyWall

18 stycznia 2023 r. był w naszej szkole dniem szczególnym, w tym dniu odbyła się w naszej szkole ogólnoszkolna debata na temat samorządności. Była to okazja do dyskutowania, wymiany poglądów i przedstawienia swojego zdania. W debacie wzięli udział przedstawiciele Małego i Dużego Samorządu Uczniowskiego, opiekunowie MSU i SU, dyrekcja, a także reprezentanci każdej klasy. W trakcie gorącej dyskusji próbowaliśmy znaleźć odpowiedź na wiele pytań dotyczących samorządności uczniów:


Po co samorząd w szkole?
Kto tworzy samorząd uczniowski?
W jaki sposób może być zorganizowany samorząd uczniowski?
Jakie są zadania samorządu uczniowskiego?
Na co ma wpływ samorząd uczniowski?
Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu?
Kogo reprezentuje samorząd uczniowski?
O czym może decydować samorząd uczniowski?
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpływać na to, co dzieje się w szkole?
W jaki sposób samorząd uczniowski może zgłaszać swoje problemy nauczycielom, rodzicom, dyrekcji?
Jakie korzyści z działania samorządu może mieć pojedynczy uczeń?
Jak jest rola przedstawicieli samorządu uczniowskiego?
Jakie cechy powinna posiadać osoba kandydująca do samorządu?
Jak można uatrakcyjnić pobyt uczniów w szkole?

Uczniowie wspólnie z dyrekcją doszli do wniosku iż należy usprawnić proces komunikacji między organami szkoły oraz zachęcić uczniów do zgłaszania potrzeb oraz problemów. Podkreślono rolę skrzynki pomysłów.
Podczas debaty ogłoszono również wyniki trwającego przez cały semestr konkursu “Szatnia na Medal” w dwóch kategoriach: klasy I-III oraz IV- VIII. Gratulujemy klasie 3B oraz 5B uzyskania tytułu.
Mamy również nadzieję iż debata uświadomiła uczniom fakt, że mają bezpośredni wpływ na funkcjonowanie szkoły.


M. Durlik